Dijamant je najveći proizvođač jestivih ulja i vodeći proizvođač margarina, biljnih masti, majoneza i delikatesnih proizvoda na bazi majoneza u Srbiji. Istorija kompanije datira od davne 1938. godine i tadašnje fabrike ulja „Beograd”, da bi danas, transformacijom poslovanja, zrenjaninska uljara poslovala kao članica Fortenova grupe.
Rast kompanije pratio je i razvoj portfolija – uz Dijamant i Dobro jutro lansiran je i novi brend funkcionalne hrane, Omegol, koji je vrlo brzo zauzeo značajno mesto kod potrošača na tržištu Srbije. Dijamant i Kikindski mlin poslovno se spajaju krajem 2021. godine nastavljajući zajedno da neguju iste poslovne vrednosti – kvalitet, iskustvo, tradiciju i inovaciju.
Uporedo sa razvojem asortimana formirana je i snažna distributivna mreža sa centrima u Beogradu, Nišu, Čačku, Vrbasu i Zrenjaninu, čime je omogućena dostupnost Dijamant proizvoda potrošačima u svim delovima zemlje.
Dijamant je najveći proizvođač jestivih ulja i vodeći proizvođač margarina, biljnih masti, majoneza i delikatesnih proizvoda na bazi majoneza u Srbiji. Istorija kompanije datira od davne 1938. godine i tadašnje fabrike ulja „Beograd”, da bi danas, transformacijom poslovanja, zrenjaninska uljara poslovala kao članica Fortenova grupe.
Rast kompanije pratio je i razvoj portfolija – uz Dijamant i Dobro jutro lansiran je i novi brend funkcionalne hrane, Omegol, koji je vrlo brzo zauzeo značajno mesto kod potrošača na tržištu Srbije. Dijamant i Kikindski mlin poslovno se spajaju krajem 2021. godine nastavljajući zajedno da neguju iste poslovne vrednosti – kvalitet, iskustvo, tradiciju i inovaciju.
Uporedo sa razvojem asortimana formirana je i snažna distributivna mreža sa centrima u Beogradu, Nišu, Čačku, Vrbasu i Zrenjaninu, čime je omogućena dostupnost Dijamant proizvoda potrošačima u svim delovima zemlje.
Kompanija Dijamant najveći je proizvođač jestivih ulja i vodeći proizvođač margarina, biljnih masti, majoneza i delikatesnih proizvoda na bazi majoneza u Srbiji.
Istorija Dijamanta datira od davne 1938. godine kada je tadašnja fabrika ulja „Beograd” prerađivala 25 tona suncokreta, što je rezultiralo proizvodnjom šest tona ulja. Nepune dve godine kasnije, sedište kompanije seli se u Petrovgrad, današnji Zrenjanin, a 1946. godine kompanija svoj rad započinje pod nazivom fabrika ulja „2. oktobar”.
Najmodernija fabrika margarina otvorena je 1971. godine kada se i naziv menja u „Industrija ulja Zrenjanin”, dok se sa proizvodnjom omiljenog brenda potrošača Dobro jutro započinje devet godina kasnije. Asortiman se upotpunjuje 1988. godine Dijamant majonezom, čime zvanično počinje nova era u poslovanju prve kompanije za proizvodnju namaznih margarina i majoneza u Srbiji.
Krajem 20. veka dolazi do puštanja u rad pogona za proizvodnju biljnih masti i margarina, i ujedno do proizvodnje domaćih preliva i sosova pod brendom Dijamant. Rast poslovanja pratio je i razvoj portfolija – uz Dijamant i Dobro jutro lansiran je i novi brend funkcionalne hrane, Omegol, koji je vrlo brzo zauzeo značajno mesto kod potrošača na tržištu Srbije. Dijamant i Kikindski mlin poslovno se spajaju krajem 2021. godine nastavljajući zajedno da neguju iste poslovne vrednosti – kvalitet, iskustvo, tradiciju i inovaciju.
Uporedo sa razvojem portfolija formirana je i snažna distributivna mreža sa centrima u Beogradu, Nišu, Čačku, Vrbasu i Zrenjaninu, čime je omogućena dostupnost Dijamant proizvoda potrošačima u svim delovima zemlje.
Ulaskom u sastav Fortenova grupe Dijamant nastavlja razvoj kroz sistem koji kontinuirano beleži dobre rezultate poslovanja u celoj regiji. Fortenova grupa strateški ulaže u razvoj proizvodnog i pogonskog segmenta, pri čemu je izdvojeno više desetina miliona evra za razvoj novih pogona za presovanje i ekstrakciju ulja, kapaciteta 1.200 tona na dan, što će zrenjaninskoj uljari doneti nove poslovne mogućnosti.
Zahvaljujući poljoprivrednoj i prehrambenoj proizvodnji, kao i sopstvenoj maloprodajnoj mreži Dijamant osigurava potrošačima sveže, zdrave i domaće proizvode kontrolisanog porekla i kvaliteta. Ujedno, Dijamant je značajan činilac u sektoru poljoprivrede, naročito u oblasti proizvodnje uljarica, što podrazumeva razvoj partnerskog odnosa sa proizvođačima, kao i logističku pokrivenost u svrhu otkupa i bezbednog skladištenja uljarskih kultura.
Tokom višedecenijskog poslovanja Dijamant je uspešno odgovarao na promenljive potrebe tržišta, ostajući dosledan kvalitetu po kome je prepoznat od strane potrošača. Liderska pozicija brenda Dijamant u kategorijama jestivo ulje, majonez, stoni i namazni margarin potvrđena je od strane globalne agencije Nielsen na osnovu prikupljenih podataka za tržište maloprodaje, te je 2021. godine Dijamant proglašen za brend broj jedan u Srbiji. Dobitnici priznanja su i proizvodi iz Dijamant način linije, kao i proizvodi koji su vizuelno i sadržajno unapređeni – Classic i Light majonez, Blagi i kečap sa 0% šećera, proizvodi iz linije Ukusi tradicije, margarin Bakes and Cakes i mnogi drugi.
Prateći trendove u prehrambenoj industriji Dijamant je portfolio dopunio namazom koji pogoduje biljnom načinu ishrane – Dobro jutro Natur sa dodatkom ovsenog napitka, koji je nosilac ,,V-label” veganske oznake.
Dijamant je posvećen implementaciji ekoloških praksi i principa održivosti u svim aspektima svog poslovanja i 2024. godine na tržište je plasirana nova lakša boca Dijamant ulja. Primenom napredne tehnologije i savremenih proizvodnih pogona smanjena je količina plastike, čime je dat doprinos smanjenju zagađenja i emisije CO2, uz očuvanju prirodnih resursa.